Şafak "doğan güneş" ama güneşin doğmadığı bir şafak...
20 günlük raporun üzerine bir 20 günlük daha rapor
alamıyorum ve işler düşündüğüm gibi gitmediğinden ötürü, kalan 20 günü
tamamlamak için tekrar yolum Ardahan’a, oradan da Damal’a düşüyor...
Bu laf, benim için askerliği, özellikle usta birliğini
tanımlayabilecek nitelikte. Buradan “Küçük insan derken insanları niye
aşağılıyorsun? Kime göre neye göre küçük?” gibi bir anlam çıkartılabilir;
maksat o değil tabii. “Hayallerini, beklentilerini, isteklerini küçük tutan ve
mütevazı geçinmeye çalışan insanlar” için oldukça “büyük” bir yer askerlik.
Bu vakitten sonra acemi birliği atlattık ve zaten bütün
maceralar acemi birlikte geçtiği için, usta birliği kısmını daha kısa tutup
daha üstünkörü gideceğim. Okurken de sıkılma ve dikkat dağınıklığı riski
azalmış olur. Zaten koskoca Ardahan’la ilgili usta birliğinin en dikkat çekici
iki özelliği: yalnızlık ve kar, başka bir şey değil...